Revalidatietraining

Bij Fysiotherapie De Buren in Assen, Zuidwolde, Bedum en Delfzijl kunt u onder begeleiding sporten en revalideren. Onze trainingszaal is voorzien van de modernste apparatuur die we gebruiken voor revalidatietraining in kleine groepen van maximaal vier personen.

Veilig revalideren met de revalidatietraining van Fysiotherapie De Buren

Tijdens de revalidatietraining kijken de fysiotherapeuten met u mee naar de uitvoering van de oefeningen en geven waar nodig aanwijzingen. Daarnaast zorgen zij voor de juiste opbouw van uw revalidatietraining met de juiste balans in de oefeningen. Door de intensieve begeleiding kunnen we kwaliteit garanderen en is er voor u een minimaal risico op blessures.

Revalidatietraining als behandeling

Revalidatietraining is een vrij specifieke behandelmethode en onder andere geschikt voor mensen met de volgende klachten, wensen of aandoeningen:

• Specifieke aandoeningen zoals astma, COPD, hart, burn-out, bekkeninstabiliteit, chronische pijn, hernia, fibromyalgie, RSI, reuma, osteoporose, suikerziekte, whiplash, etc.
  • Sporters die willen revalideren of hun niveau willen verhogen onder professionele begeleiding en in kleine groepen.
  • Iedereen met klachten (bijvoorbeeld rug, knie, nek, schouder of andere gewrichten) die na een revalidatieperiode functioneel willen doortrainen.
  • Mensen die een operatie hebben ondergaan en na de operatie fysiotherapie/revalidatietraining nodig hebben.

Starten met revalidatietraining

Voor een optimaal resultaat van de revalidatietraining wordt bij de aanmelding een uitgebreid intakegesprek gehouden. Tijdens het intakegesprek kunt u persoonlijke doelstelling(en), zoals vergroten van uw kracht, uithoudingsvermogen of vetverbranding, kenbaar maken. Ook eventuele psychische en/of lichamelijke klachten, blessures, operaties, (fysiotherapeutische) behandelingen en medicijn gebruik komen tijdens dit gesprek aan de orde. Hier wordt specifiek rekening mee gehouden bij het maken van uw trainingsprogramma.

Na het intakegesprek testen we met een fitheidstest uw huidige fitheid, uithoudingsvermogen en spierkracht. De revalidatietraining kan vervolgens worden samengesteld aan de hand van het intakegesprek, de fitheidstest en uw wensen.

Afspraak maken?

Wilt u graag starten met revalidatietraining bij fysiotherapie De Buren of meer informatie over de mogelijkheden? We nodigen u graag uit op een van onze vier locaties. U kunt gemakkelijk een afspraak maken via onze contactpagina of via Whatsapp.